Deep Learning and Medical Image Analysis for Malaria Detection with fastai

Learn to classify blood smear images using a high-level deep learning environment

In this posting we will show how to use the fast.ai CNN library for the purpose of learning to classify these malaria smears. Fast.ai is a library, built on PyTorch, which makes writing machine learning applications much faster and simpler. Fast.ai also offers an online course covering the use of fast.ai and deep learning in general. Compared to lower level “high-level” libraries such as Keras, TensorFlow.Keras or pure PyTorch, fast.ai dramatically reduces the amount of boilerplate code you’ll need to produce state of the art neural network applications.

Tags: